← terug naar overzicht

Trumps shutdown van Anthropic versterkt juist het pleidooi voor niet-Amerikaanse AI

nieuws 📅 2026-06-15
Op verzoek van Washington haalde Anthropic afgelopen weekend plotseling zijn nieuwste en krachtigste AI-modellen offline. Het Amerikaanse bedrijf stelde weinig keus te hebben nadat het Witte Huis eiste dat het de toegang blokkeerde voor alle buitenlandse staatsburgers, inclusief eigen medewerkers. In het buitenland was het incident een ontnuchterende herinnering dat de VS niet alleen de frontier domineert

🔗 lees originele bron