← terug naar overzicht

Seattle voert jaar lang verbod in op nieuwe AI-datacenters

nieuws 📅 2026-06-10
Seattle, de thuisstad van Amazon en Microsoft, stemt voor een moratorium nu het verzet tegen energievretende AI-infrastructuur groeit — de gemeenteraad stemde unaniem voor een jaar lang geen nieuwe datacenters. Seattle is de grootste Amerikaanse stad die zo'n bouwstop invoert, terwijl de weerstand tegen AI-infrastructuur door het hele land toeneemt.

🔗 lees originele bron