← terug naar overzicht

Musk's xAI ontsloeg ingenieur die zorgen uitte over Grok-chatbot, stelt rechtszaak

nieuws 📅 2026-06-11
Voormalig xAI-ingenieur Devin Kim beweert dat hij illegaal is ontslagen omdat hij veiligheidsmechanismen voor de chatbot wilde invoeren. Een voormalig ingenieur bij Elon Musks xAI, die nu leiding geeft aan een denktank gericht op AI-veiligheid, heeft een rechtszaak aangespannen waarin hij stelt dat hij is ontslagen bij de SpaceX-dochter omdat hij zorgen uitte over de risico's die kunstmatige intelligentie voor de mensheid vormt. Devin Kim stelt in de dinsdag bij een rechtbank in Californië ingediende aanklacht dat zijn pogingen om waarborgen in te bouwen bij de ontwikkeling van de chatbot Grok—

🔗 lees originele bron